tisdag 8 november 2011

Underbara häst!

Kom nyss hem från stallet, red först hektor och sedan Amadeus.
Ampe dampe var riktigt duktig och gick på BRA, LYSSNADE på röst, skänklar och sånt, skritta och travade bara, imorn vilar han igen och sedan skrittar jag honom nästa dag, sen blir det att galoppa och i helgen markarbete :)

Stina kommer nästa helg! :d
sjuukt taggad att visa upp oss hur vi har utvecklas nu! Såå skönt att hon "ser" det man själv inte märker av så mycket, jag och busen har ju fortfarande svår med volterna, men galoppfattningarna och galopp i volt går mycket bättre förut! Från skogsmullar till träningspar, snart tävlingspar också! :D
innan vi tränade för stina regelbundet så lät jag honom gå som han ville alltså skritten kunde gå i slowmotion! vi kunde slängtrava ett helt varv runt paddocken innan jag fick till galopp eller kunde sakta av honom, jag vågade inte trycka till i skänklarna eller ha sträkttygel bara för jag var rädd för att det skulle gå överstyr och börja såga honom ner till form och sånt, vilket jag är fortfarande feg för..
men jag har blivit tuffare i ridningen, bättre på volterna när det gäller armarna och skänklar, jag har inte raka armar längre när ja rider och vi fattar galopp direkt de flesta gångerna! :d



också lösgalopperade vi nordisarna i paddocken, när Bullen skulle springa så fick man ju jaga honom så han rörde på sig! :)
och sen när den andra kom, en travare så blev det fullfräs! haha då stog vi bara vid grinden och kollade på för de mesta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar