söndag 20 november 2011

Tävlingen

Hah jao, kan inte säjja att de gick galant, men runt kom vi iaf!

De var en ganska lång bana och amadeus blev trött ganska fort, menmen.

FRAMHOPPNINGEN


Gick sådär i början, jag va inte bestämt eller något i början så första när vi skulle rida över lilla hindret så tvärstopp och han viker sejj bakåt och backar & stegra, gjorde en volt och red mot det igen, gick bra och fortsatte hoppa de några ggr, räcke hoppade ja och sen oxern, tur att man har världens bästa maria som hjälpte mejj (L)
haha bara ja hör hennes röst så blir jag bestämd, och det är bara hennes och stinas som jag blir det! Om magnus säjjer nå till mejj blir jag mest gullig och feg, bara för han har en sån mjuk röst, hahah..




BANAN


haha, det ska stå banan och inte en sån dära frukt.. x)
Han ville först inte gå in, väl inne så glömde jag bort allt och inget, han var spänd och kunde knappt skritta fram, jag var tydligen också spänd och så men bara att jag inte fattar det? ahahah lilla tröga mejj..
Hade så jäkla mycket i huvudet så jag glömde bort att lyssna om jag hade fått startsignal eller inte men ja trodde det så jag började rida mot första hindret och han stannar, hah tur att jag inte hade fått startsignal men sen så hoppade han det hindret, sen kommer jag inte ihåg något, minns inte hur många gånger han stannade eller om han rev, kom iaf inte till omhoppning:)


på 80cm så kunde jag knappt få fram honom i trav, han var as spänd och sånt men runt banan kom vi iaf och den blev bättre än första, blev utvägrad men Magnus sa att jag skulle fortsätta banan ut, och då gick de väl ganska bra?




HAH jaa, jag rider som en kratta så fort jag kommer från gården, då kan jag typ inte vara bestämd och Amadeus är ju vanare hemma så där går det helt perfekt! :)
Ja, men det är våran första och Amadeus andra tävling, men när Maria tävlade honom då så hoppade han bara en klass och då var det ingen läktare, nästan ingen publik, musik och sånt och det var ju i våras så det var ett tag sedan, sen har vi bara vart och hopptränat 2 ggr annars är det inget, men han är ju "grön" och vi har nyss bytt ryttare så jag är nöjd iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar