fredag 18 november 2011

Sitter hos mormor nu och precis duschat, hoppade amadeus i 20 minuter idag och det gick as bra! Tränade på att jag måste luta mer bakåt och upp med handen innan hindret,

Banan var såhär :
1. Vita  vanliga hindret, i vänster varv -
2. Byter till höger varv och hoppar muren -
3. fortsätter till höger och hoppar det ljusblåa hindret som var "Hästsportsbutiken - hindret"
4.  böt till vänster varv och hoppade vattenmattan.

Första gången vi hoppade banan så smet han undan mellan det blåa och vita hindret och vi kom på andra sidan, hah men jag var lite för snabb och vända honom så vi höll på att välta hela vita hindret x) men sen när jag fick honom framför hindret och stannade han där så bah tar han värsta skuttet över det stilla stående så jag hamnar på halsen men jag ramlar iaf inte av :P

hah osså när jag hoppade det hindret igen så var jag inte beredd på att han skulle ta sånt skutt så jag hamnade på halsen igen x) tur att han inte bockade precis då för då hade jag flygit av men han va så snäll i slutet :)

hah nu skriver jag i en konstig ordning men när vi värmde upp och jag skulle trava på en volt så tyckte han att hindret brevid vaar SÅÅHÄÄÄÄRRAAA läskigt och det skulle äta upp honom och då vägrade han gå rakt fram..
men då tränade vi snabbt på det och de gick bättre efter många stegringar och bockande :)

otroligt att han var så pigg idag efter träningen igår! :o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar