tisdag 15 november 2011

Hopptränade idag på gården, mamma skulle filma men hon åkte hem och skulle titta om hon hade stängt av spisen och hämta albin men såklart var hon borta i 1 timme så när  hon kom tillbaka trodde hon att jag hade precis börjat rida honom när jag skrittade av honom...
aja men det gick skitbra! Perfekt faktiskt, han var stabil och dummade sig aldrig, som han gärna vill göra.
Hah han tyckte att det var skitkul att hoppa!

hoppade bana på 90cm, körde inte så hårt eftersom han ska iväg och hoppträna igen för Magnus på torsdag.

Stina kommer den 18-19 december :d
läääängtar tills hon kommer så jag kan visa hur duktig amadeus har blivit och vad vi ska träna mer på denna månad!

Först månaden hon kom var det ju att vi skulle mer "powerwalk" och inte bara skrutta runt som skogsmullar, och mina händer när de gäller volter, att jag har massa stöd på yttertygel, leder med inner men tar inte tag i den, driver och ställer med innersk, ställer med yttersk.
gick det att förstå.

Red Catch me oxå, skulle bara skritta, trava, galoppa och låta huvudet vara där hon själv ville. Hon får lugnande innan vi rider henne nu, vet inte varför men hon är ju som hon är annars och det är ju inte min häst så jag tänker inte snacka om de nu.


Mamma: Maria ska bara jonglera Cralle innan ni ska börja rida honom.
Jag: MAMMA.... JONGLERA?!
Mamma: Jaa..jonglera ?
Jag: visst menar du longera....


Tydligen så ska maria börja longera Cralle lite och sedan ska jag  börja rida honom. Han är 3 år och inriden sen förut, men han har olika långa framben och nå mer fel som gjorde att dom fick avbryta, sen dess har han bara stått men nu innan dom säljer honom ska vi börja rida och då är det jag som får turen att sitta på ha ns rygg :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar