torsdag 10 november 2011

Kollar på simpsons nu och det stinker kebab i mitt rum.. haha bara för ja inte har tagit bort den sen igår..

Åkte till stallet efter skolan och red amadeus, skulle rida bullen sen :)
Blev dressyr för oss idag, började med att värma upp i alla gångarter och han var så jäkla stark så jag tränade på trav- halt- trav- halt och sånt innan jag började galoppa :)

sen så hjälpte maria mejj i galoppen eftersom när jag säger åt honom så brukar han ju sparka och fjanta runt så det blev så jäkla bra tillslut och han blev hur svettig som helst! :P










Om maria är bättre i helgen så ska vi klippa honom + hoppa lite i paddocken så maria kan hjälpa oss eftersom jag inte vill hoppa om ingen kollar på och säger till vad jag ska göra bättre och sånt, vill inte att han ska bli fel lärd eftersom det är så lätt nu när han är ung.
Sen tog vi bort gougen och då blev han mycket lättare och jag kunde få upp han huvud så han inte arbetar med huvudet så långt ner och det är då han bara vill dra iväg eller göra på hans sätt.. :)







skrittade och travade Bullen (den stooora nordsvensken) och hhahaha när jag travade så höll jag på att ramla av av garv! HAHA har aldrig varit så roligt att rida! Han travar så konstigt och menen står rätt ut på en själv, och han kan ingenting inom ridning så han vet inte vad skänklarna är förnå, så vi red snett och hahaha nää guud kan inte berätta mer x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar