fredag 21 oktober 2011

våran utveckling, jag står för vem jag är och snart kommer jah att lägg aupp en bild som jag skäms så otroligt mycket som man inte märker av men jag har mått så jävla dåligt över den..

Vi har utvecklats massor,
DÅ:
han sprang iväg så fort han såg mig och det kunde ta 40 minuter för mig att få tag i honom.
jag fick honom ALDRIG i form,
han gick i sin egen takt utan att jag la mig i,
det kunde ta 10 minuter för oss att fatta galopp och vi bara slängtravade hela tiden.
han började trava med fel ben och tapade bakbenen samt att han hade svårt med rätt galopp
jag satt som en hösäck och skänklar låångt bak eller fram.
jag var hopprädd
jag hade aldrig ridit unghäst
hade endast ridit stor häst 2 gånget innan
hade aldrig fått en privatlektion




Mellan:

Jag var sur på mig själv hela tiden och inte kunde behärska mig.
Jag ramlade av ofta p.g.a min dåliga sits
jag fick honom sällan att jobba





NU:
han är den första som kommer fram till mejj hagen,
han har galopperat och travat mot mejj och gnäggat när jag kommit.
jag behöver bara vissla så reser han upp huvudet och kommer.
vi samarbetar och söker oss ned i varje ridpass
jag har blivit bättre med min sits samt min balans
vi gör ofta korrekta galoppfattningar
och får rätt galopp nästan varje gång
och även travar med rätt ben VARJE gång!!
jag älskar hoppning men rädsla finns där och jag vet fortfarande inte alla grunder i hoppning.
jag skolkade från hopplektioner på ridskolan för jag ville inte skämmas för jag var så dålig.
jag rider bara unghästar och aldrig ponnyer,
rider bara hästar som är 1.70 +
jag får privat lektioner varje gång och tränar för många utbildade tränare, snart ska vi åka till Lotta Björe och träna :D
jag ramlar sällan av, senast innan igår var i våras







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar