lördag 22 oktober 2011

Stina träning

Gick skitbra!
fick beröm över hur mycket han har gått ner och våran fart nu, nu går han jätte fint! :)

Har jobbat med bommar och sånt, kommer bild senare på hur markarbets banan var men det var 4 bommar och sedan 2 små hinder.
Han var jätte duktig men tveksam på bommarna och stack i väg så då jobbade vi med att jag skulle bestämma lite mer och sånt som jag har svårt med :)

"man ska aldrig vara dum mot hästen men ibland måste man ta i lite, så kom igen och om han drar iväg så drar du i innertygeln och arbetar med skänklarna för att han ska gå åt de hållet, det är ingen som bryr sig hur du gör eller vad du gör, bara du kommer åt det hållet och visar att du bestämmer!"

så han drog iväg ca 7 ggr innan han gav sig. Hon sa också att jag kommer att ramla av honom 80 000 gånger och kommer att gå igenom många motgångar nu när jag börjar hårdträna honom eftersom att då kommer han att streta emot och göra allt för att slippa träna,
Motgångar.. hmm.. inte så sugen på att möta sånt nu men jag är skitglad nu!! :D
Stina ska komma till oss varje månad och alltså blir det att jag tränar för Stina 2 ggr i månaden, jag kommer att ta Marias plats i hoppträningen för magnus på torsdagar så jag kommer att träna inför honom varannan torsdag :)
+ att maria kommer att hjälpa mig vardagligen hemma när jag rider! så nu fasen är det hårdträning som gäller! ;D

övade även idag att planera i hoppning vart jag ska så nu har man blivit bättre på det! :)
nu planerar jag vägen långt före och har bättre koll men jag är fortfarande helt förvirrad om det blir flera personer när jag rider för då kan jag inte koncentrera mig och blir helt borttappad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar