torsdag 20 oktober 2011

Hoppträning

hah träningen idag gick ju inte så bra, första gången jag och amadeus var ute nån annan stans än i hemmet så vi båda var väldigt gröna.
Red med sporrar än spö och direkt när vi kom in till ridhuset banga han ur! Shit! Har aldrig ridit honom så pigg och helt konstig. kunde inte få kontakt med honom också är jag ju så försiktig och inte tar honom i munnen eller vara hård i skänklarna, asså jag var lite väääl försiktig x)
och jag red som en apa men magnus och maria uppmuntrade mejj och sa att det gick jättebra att han var jättefin och sånt. Hah men aja, ridhuset var lite väl trångt, vi var jätte många så vi kunde knappt gå på en volt allihoppa, jag och amadeus har hoppat ca 3-4 gånger innan och haft markarbete på skojj 1 gång. Men han är 4 år, jag är 13, han är stor och svårriden när det gäller hoppning så vi kommer att jobba riktigt jävla mycket med hoppning och sånt hemma nu. Men inte för mycket men han tycker det är kul och det är huvudsaken :)

Vi hoppade 1 m som högst idag, hhahahha jag var inte med på hoppen så jag dunkade ansiktet rätt i manen. Hahah, guud så sjukt det vore ha sett hela ridningen, vi ska träna att komma ut på nya ställen eftersom vi båda är nya och maria ska kolla hur det är med Hallsta på Pay and jump som vi ska kanske anmäla oss till :)

Ska köpa såna sporrar jag hade idag, dom är inte långa och väldigt mjuka :)
och imorn vilar han, lördag söndag rider jag för stina så det blir nooo uppdate då, kanske på kvällen om jag orkar men nu vet ni hur det är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar