söndag 23 oktober 2011

"Sätt kraven där dom ska vara"

klockan är bara kvart i 9 men sjukt trött redan nu, ska nog sova snart men kan nog skriva lite om dagens träning,

när vi började att hoppa låg hinderna på 50-60 och det gick skit bra och när vi kom emot travande mot några bommar så satte han sig och typ vägra? x)


hah andra gången blev lika dant, så de va bara upp igen och säga "tredje gången gilt sedan så flöt det på bra! Jag bli ju att jag lutar mig lite framåt och då blir det att jag "jagar" upp honom men så fort jag blir rak så blir jag mer med på sprången och det går inte lika fort.

Hoppade en bana på det och gick helt galant!

Dom höjde till 90cm hela banan och första gången gick det skit bra! Helt super och jag klappade och beröm honom och när jag slutade så skrek stina "MERMER MER!! KLAPPA MER!! NI VAR SÅ OTROLIGT DUKTIGA NU"
och sånt x)

Andra gången var vi fjantiga och tjoade mellan hinderna och sånt så näst sista tappade jag balansen i hoppet och hängde på sidan,försökte ta mig upp men när jag såg att nästa hinder var bara några meter ifrån så tänkte jag " Äh här kan jag inte hänga medans han hoppar nästa så då släppte jag bara taget om det och ramlade på marken, hah får baka 4 tårtor nu ;)

så var jag envis med att komma upp igen och ta det sista hindret dit vi var på väg och dom bah "Är du snurrig?, hur mår du" och sånt där ja bah "hahah jag vet inte varför jag gråter, nej jag ar inte ont nån stans men jag ska hoppa sista hindret!"

haha jag tänkte verkligen inte sluta passet med att ramla av efter ett litet hinder! Men nästa hinder gick super! :)


Det hära gjorde jag bra: Jag tänkte mycket på att han skulle gå i bra fart och vägarna, jag planerade vart jag skulle efter hinderna som jag inte brukar göra och jag hoppade upp igen utan att tveka efter jag ramlade av och bara fortsatte träningen som inget hade hänt.

Det hära kunde jag gjort bättre: mer koncentrerad för vissa stunder vart vi alla trötta och flamsade lite. Inte följt med så himla mycket i hoppen, det var därför jag ramlade av dom 2 första gångerna ( för jag var för mycket framåt, alltså följde med som om vi skulle hoppa alla gånger ), för jag glömmer liksom bort att han är ingen ridskole häst som är mera van vid det hära med hoppning och sånt, amadeus är en unghäst, mycket starkare och mer energi än andra hästar.

nu kanske ni undrar vad vi har satt på honom för snören men det är en gogue  för att han snabbare ska söka sig nedåt, kunde ha en fast martingal men stina gillar inte sånt så vi tog en gogue för den har samma effekt och den gick han riktigt bra med! Den sitter ju inte hårt som "tvingar honom ner på tygeln.

sedan efter passet så sa maria "du kan få mina 5 hästar så tar jag tillbaka amadeus" hahha :)
också va stina gullig och sa " Han gillar dig jätte mycket men nu är smekmånaden över, han kommer fortsätta gilla dig när vi hårdtränar och han har ju aldrig hoppat så dära med maria! Han tycker att det är ju skit kul och du är ju inte så gammal och inte hoppat så mycket så jag förstår dig att du blir överaskad i varje hopp så som han hoppar!" :)

ojj det blev lite långt inlägg men ni behöver inte läsa hela, annars kan ni ju läsa halva idag och resten en annan gång om ni inte orkar nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar