fredag 14 oktober 2011

10 saker ni inte visste om mig och Amadeus

1.  Vi har hoppat 5 gånger sen jag började rida där, eftersom han hade väldigt länge problem med ena bakbenet så vi fick inte hoppa någonting den tiden.

2. När man går med honom i gången och det hänger höpåsar i sidan så äter han alltid en tugga av det och sedan tar påsen och kastar iväg den.

3.  Han har fortfarande mugg på ena karleden men på den andra är det borta.

4.  Jag blir alltid sur på mejj själv när jag rider, för jag tycker jag är så jävla värdelös och att Amadeus är inte värd mejj.

5. Om 11 dagar kommer Stina igen och så ska vi träna för henne. Då kommer jag att ta upp med hur jag ska göra för Amadeus vill ju allt annat än att ridas i paddocken, han blir ofokuserad på att träna och då går det typ inte att rida honom.

6. Han får 2 kg müsli och 6 kg hö per dag (han går på diet, så det blir 3 kg hö, 1 kg müsli på morgon och samma på kvällen )

7. Samma dag så hade han bitit sönder Chess grimma o Hektors täcke. så om han ska gå med någon i hagen så måste vi köpa någon gummi grejj så han inte kan bita sönder de

8. Han ÄLSKAR att busa i hagen, om vi har tid över så brukar jag springa, stanna, springa och vända om snabbt medans han galopperar lite bakom mejj :)

9. När jag ska ta in honom så visslar jag alltid en liten melodi och då kommer han alltid fram direkt, travar eller galopperar oftast och när vi går till hagen brukar jag lägga upp grimmskaftet på hans hals och sedan göra små indianhopp brevid honom :)

10. Vi har väldigt många problem, men även en hel bunt problem vi har löst, vi tänker framåt hela tiden! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar