fredag 21 oktober 2011

Min fina pollee (L)

ska börja ställa liite krav och mål med honom men han är fortfarande bara 4 år, inridien i snart 1 år så vafan han är B Ä S T  om man tänker på hur mycket han kan på så lite tid! Det kommer att dröjja i 80000 år tills vi blir perfekta, eller nej. Ingen är perfekt, perfekt är olika i allas själar men när det verkligen känns så otroligt mycket i hjärtat, det kan ha gått skitdåligt på en lektion men jag är skitglad att vi gjorde det ändå, vi lär oss, vi båda kan inte särskilt mycket så vi utbildar varandra, jag honom, han jag.

Träningen såg säkert skit löjlig ut men jag är glad att jag har folk runt om mejj som säger att det gick bra och att vi är duktiga, vi missförstog varandra hela tiden men vi båda var spända och aldrig gjort det förut men det kommer vi att träna på! Det finns alltid något man måste träna på och jag är glad att jag just har den hästen jag har, han är mitt allt, min luft, min livskraft och mycket mycket mer!

det kan gå uselt på en tävling, jag kanske ramlar av och bryter ett ben men jag kommer ändå vara glad, glad över att vi har något att jobba med! Vi lär oss av misstag och utan dom är vi inget.  En annan hade slagit sönder sin häst om den vägrar ut sig eller missuppfattar övningen.  
Jag hade bara varit glad och gått vidare, det tar sin tid och den tiden får man tåla!

Ni sitter jag inte här och säger att om man rider sin unghäst ska man göra vilka övningar som helst och inte göra något om den själv börjar bestämma, visst ska man väl säga till då men inte överdriva! Aldrig överdriva med att vara dum men hellre överdriva med att göra övningen kanske större eller mer böjd, jag är as rädd för att bli en sån som överdriver och bara blir arg på hästen för att den dummar sig lite. Jag är väldigt försiktig av mejj, jag "tappar" lite av tyglarna när jag riden för jag inte håller i tyglarna så måste korta, korta och korta hela tiden. Men nu handlar det inte om mig utan hästen,

är glad om ni läste detta inlägg, måste bara skriva ibland men ja, så här ser jag från min sida och vad du tycker får du säga men det här tycker jag, vad du tycker och tänker lägger jag mig inte i... 

hoppas att ni fattar vad jag menar :)



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar