söndag 10 juli 2011

Varför jag var nervös

nu kan jag berätta varför jag var nervös! :)

Så hära var det, Ronjas kompis Bella har varit där i ett par dagar nu och kommer vara där mer oxå,  jag har aldrig träffat henne förutom idag dåe, och jag skulle ha lektion för henne! Hon är jätte duktig och är hård i träningen vilket jag tycker är bra.
Hämtade Amadeus direkt när jag kom dit och guud han var som vanligt,  orkade inte ta ett ända steg! Slowmotion gick det!  Aja men tillslut kom vi in till paddocken, varmt och skönt !


Lektionen gick as bra! Jätte nöjd men ja, det finns ju massor jag måste träna på, alltid någonting :)
Aja blev ju "fel-lärd" som mindre åring, så jag skolar om mejj eller vad man kan säjja :)


Min rygg tränar jag massor på! Har lite problem med den men träning ger färdigheter! :)
min hand, (viker in tummarna och när jag gör  volt vill jag gärna bli lite starkare i ytter och min inner hänger inte med x)


Blir ju lite framåt  lutad i galoppen, dock har jag ett hål för kort, som alltid men ja, det är bara att länga ett hål! :)
eftersom jag har korta stigläder blir det svårt att sitta i ner i fattningarna och galoppen, men han är väldigt skumpig och ostabil, alltså ingen balans i kroppen så då blir det ännu svårare, ett problem till har han, har har svårt att hänga med mä bakbena så man måste jobba MAAAASSSSSOOORR att hålla i galoppen! 

En vanlig lektion för mig på honom blir svätt, träningsverk och sånt, måste dricka minst 2 ggr varje ridpass, nu kanske ni förstår hur svår han är? :)

Bella som hade lektionen för mejj red Deus igår och vet att han är jobbig och hon sa att hon blev trött och utsliten bara av att se på oss xD


aja men hennes kommentar vart "Duktiga, utvecklingsbara, behöver träna lite mer sitsträningar och balans för honom, sen sätter det sig!"


1. Det finns ingen perfekt människa 


2. Man lär sig med misstagen


3. Det är alltid något man måste träna





1 kommentar:

  1. rätt inställning! Man kan alltid bli bättre och utvecklas, och hittade ett fint citat innan idag :)
    "Mistakes are the usual bridge between inexperience and wisdom." -Phyllis Theroux

    SvaraRadera