tisdag 19 juli 2011

fixat stallet lite idag :)

Ridit både Amadeus och odevi idag, Amadeus gick väl sådär, svår i galoppen och hade full koll på allt runt om kring :) red ju på järdet med maria :)

Asså hur fan stavar man järdet/gärdet? :o


Odevi tyckte jag att det gick jättebra jämfört sist jag red honom! :)
Tränade mkt volter och 8:or galoppfattningar och massa :)
Blev en del träning för mejj oxå när vi jobbade utan stigbyglar, först ska man ju försöka få han att fatta vad skänklarna är, vad "form" är, min sits, försöka att inte skumpa av man han sparkar med bena för att få bort alla irriterande flugor och bromsar och massa, jaja men han gick jättefint tillsist! :D
guud va glad jag är! :)

naa bubben blev jätte svettig sen, så jag glädje honom med att skritta runt alla hagar :)

Imorn blir det att rida Amadeus, catch me som ska bara skrittas lite och kanske travas, får se hur det är med hennes ben, Odevi och sen kanske Smarre när maria kommer hem från vetrinären :)

Stod 4st i sjukhagarna idag, Likör, smarre, catch me och qajsa,
Likör hade fått nå djups sår från igår så hon va tvungen att bli sydd, Smarre blev var svullen och halt, Catch me var bara lite lite svullen på ena frambenet och Qajsa fick stå där med sin rygg, det blev ju kaous igår när dom fick träffa Likör och Qajsa efter nästan 3 veckor, sprang runt som galningar och bockade, men som tur är catchis bra nu, gick över väldigt snabbt så vi får se hur det går imorn, smarre var betydligt bättre, inge svullen eller nå och qajsa och likör är som doom är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar