fredag 1 juli 2011

gama ovisade bilder+ dagen ridning

















gamla ridbyxor och gammal hjälm, mammi måste åka ut åh fota när vi rider på åkern nån gång :)



maria åkte idag, många kramar åh hejdå :( borta i tre veckor..
aja men nnu ska jag åh ronja ha skojj varjedag från morgon till kväll i 3 vecdkor tsm och när maria kommer tillbaka blir det att va och sova i där i en veckaså får ronja semester :)
hah hon skjutsade hem mejj, roligare har man inte haft på länge ;)
jah, åh snart blir det häst ^^
kanske amadeus eller en häst som är redan klar ^^

kan lika gärna berätta om ridpassen idag,
Red Amadeus först, blir nästan tårögd när jag ser han i hagen, guud va vi har krånglat med bara insläpp, aja träningen gav färdighet.. :)
red på åkern mellan skogen som vanligt i denna värmen, Han orkade knappt trava. men fram kom vi, änkelt ridpass, 2 varv trav åt vare håll, galopp 1 varje håll osså lite skritt, jobbade massa med att fatta galopp och traven, då han "ramlar" in i det, handlar om balansen på han så nu är det jag som får träna  massa, rider ju mest av alla på han så ja.. :)


Odevi var sjukt vild, fyy, lyssnade aldrig på ytter sk i galopp och trav, lyssnade inte äns på när jag skulle bryta av eller göra halt, men vi fixade det i slutet, :)
är väl jag som får träana honom med, jobba massor av att han ska lyssna och "vänta på ryttaren" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar