tisdag 30 augusti 2011

-Hur jag träffade honom- del 1


    • Jag ska börja från början när jag träffade denna underbara häst.
      Det var en vinter,  år 2010, 
      Maria, Ronja & Katja pratade om vilken häst jag skulle få rida för dagen.

      ”Hon kan väl ta Amadeus då?” 

      I det ögonblicket var allt jag visste om honom att han var en 3 åring, stor & kraftig men snäll.
      När jag hämtade honom första gången, första gången jag såg honom, märkte jag direkt att han var en lugn, trygg och seg polle.

       Det var liksom ”han”, jag visste inte exakt hur det skulle bli, men någon gång skulle det bli han & jag.
      Det hade tagit mig
      2 år att hitta honom, och där var han,
      min prins.Dem första ridturerna jag satt på hans rygg var i skogen, det var bara så underbart att fatta galopp, ställa sig i stigbyglarna och bara gasa på!
      Att galoppera över ett stort snötäckt fält är som en dröm. Strunta i alla bekymmer och bara koncentrera sig på ridningen, framförallt ha ROLIGT!

      Eller varför inte ta en galopp i skogen med vänner? att känna hovarna dunsa i marken och samtidigt flyga i varje språng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar