fredag 5 augusti 2011

Amadeus = katastrofdag

Det var inte riktigt amadeus dag idag... Redan när jag satt upp började han krångla, småstegra och sånt, men ut till järdet kom vi iallafall, han var huuuur taggad som helst och när han aldrig lyssnar och går emotskänkeln blir det att ja blir hård i handen, vilket blev ännu katastrofare, han stegra när jag gjorde halt och rygga, galopp blev de knappt för han lyssnade INGENTING i traven, galoppa lite grann och han gjorde galoppombyte, stog såklart i fältsitts och SÅKLART ska han börja bocka så jag tappar stigbyglarna flyger upp i lyften och allt jag håller i är tyglarna, knappt det! haha kvar satt jag iallafall, jaja, imorn hoppas vi på bättre, då står det paddock på planeringen :)

Maria åker till vätrinären 2 timmar bort med smarre så jag och mamma blir själva i stallet till kl 11 för då ska vi till mormor och morfars stuga och hjälpa till, jaja, imorn ska jag rida Catch me, Odevi & Amadeus, bilder kommer nog men det får ni inte förns på söndag, då det inte finns nå interät i stugan :(














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar