söndag 25 september 2011

träning för Stina dag 2

dags att hoppa :D
stallet samma tid,  på morgonen och fixa pollen :)

Bella som jag skulle rida med hade försovit sig men hann ändå :)
Jag började rida igång och direkt då kände jag att han var pigg, tänkte framåt och var super duttii,

kom på ett hinder som bara låg på 50cm i trav, jag var osäker, travade ganska sakta, ramade inte in honom utan bara tänkte att han skulle hoppa och jag bara satt där, vägran.
andra gången samma sak men då var jag mer bestämd, vägran.

innan tredje gången satte hon en bom iför på ena sidan så han inte kunde smita ut, jag kom i mycket bättre fart, rama in honom och tänkte framåt, hoppade ;d
fortsatte men i galopp, gick jätte bra och sedan hoppade vi 2 olika banor i 50, inga vägringar eller bommar i marken,  han är ju 1.70cm, han kliver över hinderna, så dom höjde till 80 cm så han fick lyfta iaf lite på fossingarna ;)

blev bara sista hindret som vi rev, felfritt annars :)
duktiga pollen<33

Stina sa att hon inte såg nå fel på honom, att han var helt frisk de som hon såg och att vi lätt kunde klättra i klasserna men att vi skulle kolla honom först och ut och tävla i bara 50-60 cm på en blåbärshoppning i köping :)

så jag fick lova henne att vi skulle ut och tävla honom minst 1 gång innan hon kommer tillbaka ( 4 veckor )

Så nu sitter man i pyamas och är halvdöd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar