lördag 10 september 2011

Barbacka :o

9 SEPTEMBER 2011

Slutade tidigt idag från skolan och kom till stallet fortare :)
Jag och ronja skulle rida ut på Qajsa och Hektor. Och sedan trava av dom i paddocken, jah red hektor åh de gick jätte bra, han trampade under sejj och var vaken :)
tänkte mest på min sits eftersom jag bara ridit 2 ggr sen amadeus fick vila :)

Sen helt random började det åska, så jag tog in amadeus lite senare vid 6, alla stog och snackade om allt möjligt så jag ville va mä :D

Spolade av han under magen och benen, sen bah kommer maria åh
" guuud va fet han har blivit"
mamma: "Det ser ut som att han har en unge i magen"
maria: "jaa, om inte 3, Ronja, du kan väl bara slänga dejj upp och rida barbacka lite i paddocken, de borde han klara"


Hahah guud va jag blev glad, red på remont och 3 delat bett med fasta ringar, gick väldigt bra på de, tror att jag ska variera på remont och aachen när han sätts igång igen, fast jag vill ha ett lite skarpare bett när vi rider ut då han blir väldigt farlig att rida, bra att ha i början eller?

När jag hoppa upp på honom så drog han iväg och jag tappade tyglarna och tappa bort dom x) men hittade dom sen och då ville han börja bocka men han vågade nt x)
sen blev han lugn och jag ville inte släppa halsringen, (höll i den men ett finger som jag brukar ifall dom drar iväg och jag tappar greppet om tyglarna), och sen när jag skulle känna på skänklarna när jag gick på en volt så sparkade han med ena benet åh sen hoppa upp med ryggen men under resten av turen gick bra, hahah jag kom inte ner sen så jag fick rida till hagen och hoppa av där :) han vart på gos humör sen, hahha pollen :)<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar