söndag 25 september 2011

Träning för Stina dag 1.

jag är helt slut nu, söndag eftermiddag, men jag ska berätta nu om min och Amadeus träning dag 1.
Jag försöker inte skryta på något vis om ni nu tycker att jag gör det någon gång, jag är ingen sådan som har "världens självförtroende"
"Tror att den är bättre än andra"
eller den som alltid vill bestämma. Jag är tvärs emot.
jag har skit dåligt självförtroende,
jag tycker alltid att alla andra är bättre än mejj, jag ser upp till många personer,
jag vill alltid ha någon som säger åt mig vad jag ska göra, jag vågar typ inte ta klivet fram själv, jag måste alltid göra det MED någon annan!

Bilder kommet snart..

Jag var aldrig nervös innan vilket jag tycker är bra, när vi skrittade in i paddocken och värmde upp själv kollade stina på, sedan fick vi göra halt och berätta vad vi tycker är posetivt och negativt med oss själva, jag sa att jag ALDRIG är rädd men att jag kan bli väldigt försiktig och att jag inte va bra på att fatta galopp. Sen skulle vi berätta lite om oss själva och hästen.

Red igen och då var hon på direkt, jag fick jobba på ett annat sätt
"Ytter,ytter,ytter, håll hårdare i yttertygel, och jobba mer med ytter skänkel, led med inner tygel men inte att du "drar" i den, ställ på inner skänkel"

ååh shiit va de va förjävligt i början men det gick skit bra sen, vi tränade på att få han att gå i "powerwalk" som han aldrig gjorde innan, då var han mer som en skogsmulle, han blev en helt annan häst och blev mycket mjukare i kroppen samt följsam och arbetsvillig. han har jämt överskottsenergi när han blir riden så han blir ju som han är.

allt rullade på och gick awesuuuuumme :D
och allt han gör när man ride ut, bockar och stegrar så var de skit bra, jag är tvungen att tänka om, att de är skit bra att han gör det! De va typ nå om att han visade att han var pigg då :)

fick beröm av maria, bella, Annette  ( hon kom också från skåne, äger en häst som tävlar i sm 3 gånger) och några fler :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar